Objednajte si darčekovú poukážku a okamžite získajte kópiu k vytlačeniu.

Objednajte si darčekovú poukážku a okamžite získajte kópiu k vytlačeniu.

15 % zľava pri 30 € | 20 % zľava pri 50 €

15 % zľava pri 30 € | 20 % zľava pri 50 €

365 dní na vrátenie tovaru - bez udania dôvodu!
Doručenie 4 € - Možnosť doručenia zadarmo nad 49 €-
Kontaktujte nás

Čo si obliecť na pracovný pohor: Príručka pre mužov

Pozvali vás na pracovný pohor, ale čo teraz - čo si mám obliecť? Bez ohľadu na druh práce, náš kompletný sprievodca vám pomôže vytvoriť vzhľad, ktorý bude štýlový a dobre zladený.

Napísali ste životopis, ktorý sa dá opísať slovom epos. Vaše podanie ruky, ktorým uzatvárate obchod, má správne množstvo sily a nežnosti. Robíte dojem a ľudia vám závidia vaše mužské zdatnosti. A z vašich referencií vyžaruje profesionalita, charakter a pracovná etika (vďaka, babička).

Oficiálne ste urobili všetko, čo ste mohli.

**Ale čo si oblečiete na pohovor? **

Máte za sebou celú tú prípravu a teraz sa musíte obliecť. Pracovný pohor je doslovne o tom, že budete súdení. V živote nie je žiadny iný okamih, keď ste vystavení tomu, že vaša minulosť, súčasnosť a budúcnosť sa bude prečesávať ako kamene v japonskej záhrade.

Napísali sme komplexnú príručku, ktorá vám pomôže naplánovať a zrealizovať outfit na pohovor s precíznosťou podobnou ninja. To tejto prípravy sme zahrnuli aj niektoré veľmi potrebné Zen prvky. Viete... čakajú vás otázky a personálni pracovníci.

Prvé kroky...

Zistite, čo majú na sebe vaši budúci kolegovia. Prezrite si webovú stránku firmy, účet na LinkedIn alebo iné sociálne siete a všímajte si, ako pracovníci vyzerajú.

Okolo obeda tajne obliehajte okolie sídla firmy. Ako sú oblečení muži? Formálne alebo smart casual? Použite to, čo zbadáte, a urobte to lepšie. Cieľom je, aby si vás personálny pracovník vedel predstaviť na danej pozícii. To, aby ste zapadli je rovnako dôležité, ako zažiariť počas pohovoru.

Vieme, že každé pracovisko je iné a jedinečné - rovnako ako práca. Obliekanie pre pozíciu v startup firme je úplne iné ako v korporácii.

Najlepšie je, ak vezmete do úvahy naše tipy a nápady, ako sa obliecť na pohovor a prispôsobiť ich podľa seba. Pamätajte, že je vždy lepšie obliecť sa pekne, ako sa ukázať v šortkách a sandáloch.

Tipy na pracovný pohovor pre korporátne alebo formálne obchodné prostredie

  • Oblek v tmavomodrej farbe alebo vo farbe uhlia - 2 gombíky v jednej rade s vrúbkovanými klopami
  • Košeľa s rúrkovými manžetami v bielej alebo modrej farbe (farba by sa mala hodiť k obleku) - môžu fungovať aj jemné pásy
  • Kožený opasok, ktorý ladí k vašej obuvi
  • Kravata
  • Tmavé ponožky
  • Konzervatívne kožené topánky, ktoré ladia k vášmu opasku - Oxfordské alebo prešívané formálne topánky

Tipy na pracovný pohovor pre prostredie Smart Casual (Business Casual)

  • Sako v sivej farbe alebo vo farbe uhlia
  • Biela košeľa s rúrkovými manžetami s gombíkmi, ktoré sú po celej výške košele a aj na golieri - tzv. button down košeľa
  • Tmavé džínsy alebo nohavice chinos v khaki farbe - dobre priliehajúce na tele (nie voľné)
  • Kožené topánky, ktoré sú elegantnejšie - Oxfordské
  • Tip: Sveter v hnedej, čiernej alebo námorníckej modrej farbe s košeľou - štruktúra svetra by mala byť jednoduchá a čistá (žiadne škaredé vianočné svetre, poprosíme)
1 Čo si obliecť na pracovný pohor: príručka pre mužov1.1 Kravata1.2 Hodinky1.3 Taška1.4 Opasok1.5 Najmenšie detaily1.6 Najdôležitejší doplnok - vaša tvár1.7 5 najlepších tipov, aby ste sa dostali na pracovný pohovor1.8 Vy sa pýtate - my odpovedáme

Kravata

Tradičná kravata urobí dobrý dojem.

Pohovor naozaj nie je ten správny čas na vytiahnutie všetkých zvláštnych kúskov a nosenie tých najšialenejších farebných kombinácií, ktoré môžete doma nájsť. Keď dostanete prácu, budete mať veľa času na urobenie vyhlásenia.

Zdržiavajte sa na strane opatrnosti a dajte si na seba tradičnejšiu kravatu, ktorá zodpovedá vášmu outfitu. Zvážte bodkovaný, pruhovaný alebo paisley vzor a konzervatívne farby.

Pre formálnosť si dajte aj kravatovú sponu (ladí k hodinám). Udržuje kravatu úhľadne na svojom mieste a slúži ako výkričník na outfite, ktorý robí vyhlásenie „dajte mi prácu!“.

Nie ste si istí, ktorý uzol na kravate bude ten správny a zabezpečí vám prácu? Nič nemôžete pokaziť s Polovičným Windsorsým uzlom.

A čo tak zábavná kravata s kreslenou potlačou od vašej tety? Odložte si ju na vianočný večierok.

**Mali by ste mať na pohovore motýlik? **Pretože aj ten najjednoduchší, nevýrazný motýlik urobí vyhlásenie, odložte si ho až na dobu po podpísaní zmluvy. Posledné, čo chcete, je, aby bol váš životopis a odborná kvalifikácia zatienená hodvábnou mašľou okolo krku.

Hodinky

Jednoduché hodinky s čistými líniami prezradia pozornosť na detail.

Aké hodinky by ste mali nosiť na pracovnom pohovore? Môže to vyznieť ako hlúpa otázka. Koho to zaujíma, aké hodinky nosíte, pokiaľ spĺňate kvalifikáciu na prácu, však? Nesprávne.

Pohovor je jednou zo životných príležitostí, kde záleží na detailoch. Každý riadok vo vašom životopise bol podrobne preskúmaný a teraz sedíte pred osobou, ktorá skúma do detailov vás. Každý detail o vašej osobnosti vytvára o vás väčší obrázok - obrázok „bude sa sem hodiť?“.

Ak ste prišli na pohovor v obleku, dajte si na seba aj hodinky, ktoré sú formálne. Zvoľte si niečo jednoduché, čisté a vkusné. S jednoduchosťou nemôžete nič pokaziť.

Ak idete na pohovor v smart casual outfite a máte radi športové hodinky, vyberte si zo svojej zbierky tie menej pútavé. Všetky aspekty vášho vzhľadu - dokonca aj tie najmenšie - ukazujú, že viete upriamiť pozornosť na detaily. Myslíte si, že HR riaditeľka nehľadá práve takéhoto zamestnanca?!

Zameranie na detaily taktiež znamená, že budete mať zladené kovy. Kov na vašich hodinkách by sa mal zhodovať s ostatnými kovmi, ktoré máte na sebe. Ak máte kožený opasok, uistite sa, že koža ladí s kožou na opasku.

Taška

Tenká klasická kožená taška vás prevedie pohovorom.

Ukázať sa na pohovore s prázdnymi rukami (alebo ešte horšie, držať telefón) je vážny problém. Príchod s taškou do posilňovne je taktiež veľmi zlé rozhodnutie.

Aj keď nemusíte mať celú svoju domácu kanceláriu so sebou, vždy je dobré priniesť si malý zápisník a pero. Ak tieto predmety necháte na stole a počas celého procesu nenapíšete ani jednu poznámku, vášmu budúcemu šéfovi to napovie, že ste pozorní, pripravení a akční.

Musíte preukázať svoju doterajšiu prácu? Pre istotu si vezmite svoj laptop. Uistite sa, že ste si na plochu stiahli potrebné súbory alebo príklady svojej práce. Nie je to kaviareň... nepýtajte sa na wifi. Nemyslite si, že bude HR pracovník trpezlivo čakať, kým sa budete snažiť nájsť príklady svojej práce. Buďte pripravení.

Aká je teda najlepšia taška na pracovný pohovor? Vo väčšine situácií ponechajte objemnú tašku doma a zvoľte si jednoduchú messenger tašku alebo aktovku. Vyberte si tašku z kvalitnej kože s jednoduchými líniami a klasickými detailmi.

Medzi ďalšie klasické tvary patrí taška tote, laptop taška a tašky folio.

Opasok

Urobte obchod vďaka jednoduchému koženému opasku.

Opasok by mal vždy ladiť s vašimi topánkami a vaše topánky musia ladiť s oblečením. To znamená, že kvalitný kožený opasok je jedinou možnosťou.

Vyberte si jednoduchú pracku - z matného kovu, ktorý ladí s kovom na hodinkách.

Najmenšie detaily

Ukážte, že sa na ne viete sústrediť. Je to dôležité v akejkoľvek práci.

Zrejme sme fanúšikmi doplnkov. Všetky malé kúsky pomáhajú vyrozprávať váš príbeh a urobia vás jedinečným. Pri pohovore však nie je čas na to, aby ste zachádzali príliš ďaleko.

Je dôležité zvážiť manžetové gombíky, kravatovú sponu, vreckovku do saka a ihlu do klopy. Aj keď tieto položky môžu prepožičať osobnosť obleku a kravatám, taktiež môžu pôsobiť veľmi zle.

Pamätajte na to, že chcete vyzerať štýlovo a profesionálne. Ak sa oblečiete tak, že by ste najradšej vyrazili do klubu ... zašli ste príliš ďaleko. Nedovoľte, aby váš outfit odvádzal pozornosť od vašej kvalifikácie.

Je vhodné nosiť náramky na pracovnom pohovore? Vždy je lepšie byť opatrní a nechať náramky doma.

Rovnako ako u opasku a hodiniek sa uistite, že všetky kovy spolu dobre fungujú a ladia.

Najdôležitejší doplnok - Vaša tvár

Ukážte vašu najlepšiu tvár.

Môžete vylepšiť zručnosti súvisiace s prácou a získať skúsenosti v rôznych odboroch, aby ste zlepšili svoj životopis ... ale máte iba jednu tvár. Je to tá tvár, ktorú si zoberiete na pohovor dúfajúc, že dostanete prácu. Mala by vyzerať dobre.

Ak ste ju ešte nezačali zvlhčovať, začnite hneď teraz! Získanie kontroly nad šupinatou suchou pokožkou je dôležité pri hľadaní toho najlepšieho.

Uistite sa, že ste dobre oholení a že sa o tvár staráte aj pomocou oleja na bradu. Ak sa holíte do hladka, nájdite si viac času na holenie bez toho, aby ste boli v zhone a bez toho, aby ste prišli na pohovor zo zvyškami toaletného papiera prilepeného na vašom krku.

Venujte zvýšenú pozornosť svojim vlasom. Príďte úhľadne očesaný. Ak sa chcete dať ostrihať, urobte to 2 dni pred pohovorom.

5 najlepších tipov, aby ste sa dostali na pracovný pohovor

Ak sa ani nedostanete na pohovor, nezáleží na tom, aká nevýrazná je vaša kravata, ako klasicky vyzerá vaša taška alebo ako dobre je očesaná vaša brada.

Požiadali sme Daniela Bauna, nášho manažéra ľudských zdrojov v spoločnosti Trendhim, aby nám dal informácie o tom, ako napísať skvelú žiadosť a dostať sa na pohovor.

  1. Píšte tak, aby ste dostali prácu - nie tak, aby ste sa dostali na pohovor. “Musím okamžite vidieť, či ste vhodní pre túto pozíciu. Nemám čas premýšľať o tom, ako sa budete hodiť na konkrétne úlohy. Potrebujem si prečítať fakty, skúsenosti a okamžite musím vedieť, že chcem vedieť o vás viac.“
  2. Napíšte štruktúrovaný životopis. “Hlavná časť životopisu by mala byť štruktúrovaná. Jedna medzera navyše alebo preklep ukazuje, že ignorujete detaily. Každá bodka vo vašom životopise hovorí niečo o vás. Buďte konkrétni a presne napíšte, čo ste robili na predchádzajúcich pozíciách. Premýšľajte: Písal som emailové novinky trikrát týždenne pre 15 000 čitateľov a pri mne sa zoznam rozrástol o 280 čitateľov. Špecifiká sú kľúčové.“
  3. PDF. PDF. PDF. “Životopis a sprievodný list vždy posielajte vo formáte PDF. Ľahko sa otvára a umožňuje vám kontrolovať rozmiestnenie, rozloženie atď.“
  4. Buďte sám sebou. “Ako bola napísaná pracovná ponuka? Bola napísaná s humorom? To je kľúč k tomu, ako by ste mali odpovedať. Ak bola písaná príliš formálne, napíšte o sebe v rovnakom štýle. Napríklad V Trendhim chceme skutočných (inšpirovaných) ľudí - nie ľudí typu „povedzte mi, čo mám urobiť a ja to urobím.“
  5. Úprava textu. “Venujte viac času písaniu životopisu a sprievodného listu. Nikdy sa neponáhľajte. Napíšte ich dnes a prečítajte si ich ešte zajtra pred odoslaním.”

Vy sa pýtate - My odpovedáme

Dokazuje pekné oblečenie na pracovnom pohovore pozornosť k detailom?

Áno môže. Ale dobrý HR pracovník bude mať pripravené otázky, ktoré naozaj ukážu, koľko pozornosti venujete detailom.

Vytvára oblečenie na pracovnom pohovore silný prvý dojem?

Pokiaľ nerobíte pohovor do módnej spoločnosti, osoba, ktorá robí pohovor, je pravdepodobne celkom normálna. Možno táto osoba ani nemá potuchy, čo je módne a koľko úsilia si vyžaduje, aby vyzerala rovnako dobre ako vy.

Určite si všimne, že vyzeráte nedbalo alebo ste zle oblečený. Tu prichádza skutočný prvý dojem. Ak ste sa ale dostali na pohovor, je to preto, že vás vybrali a firma sa zaujíma o to, čo jej chcete povedať.

Stretávate sa s osobu, ktorá sa chystá (doslova) platiť v budúcnosti vaše účty. Preto vám skvelý prvý dojem určite nemôže ublížiť.

Môžem si na pohovor obliecť čiernu farbu?

Mnoho odborných rád hovorí, že nie. My hovoríme, že ak máte doma takýto outfit a hodí sa, choďte do toho! Najmä ak ide o váš prvý pracovný pohovor alebo práve začínate.

Ak máte na výber medzi čiernou farbou a tmavošedou alebo tmavomodrou farbou, vyberte si ich namiesto čiernej farby.

Čo keď mi môj oblek nesedí príliš dobre? Mal by som ho stále nosiť na pohovor?

Najdôležitejšie je, aby ste boli na novú prácu kvalifikovaní a počas pohovoru mohli prezentovať svoje myšlienky, nápady a osobnosť. Ak je oblek príliš veľký alebo príliš malý, musíte to vyriešiť skôr, ako si ho dáte na pohovor. Ak si požičiate oblek svojho otca, dáte tým najavo, že ste nevynaložili príliš veľa úsilia v tomto procese. Je to odkaz, ktorý nikdy nechcete na pohovore vyslať.

Ak je vám oblečenie príliš tesné, uistite sa, že ste pekne upravení, topánky sú čisté a kravata je rovná - upravte všetko, čo môžete. A keď dostanete prvú výplatu... kúpte si nový oblek.